Nieuws & Agenda

Geen inloopspreekuur meer voor zorgloket gemeente

Vanaf 1 april 2017 heeft het Zorgloket van de gemeente Losser geen inloopspreekuren meer.

Het zorgloket houdt nog wel een telefonisch spreekuur, iedere werkdag van 09.00-10.00 uur. Daarnaast zijn medewerkers van het zorgloket ook per mail bereikbaar. Inwoners van Losser die graag een afspraak willen maken, kunnen dat: per mail, via de website of bij de receptie van het gemeentehuis doen.

Hoewel er wel inwoners van de gemeente Losser gebruik maakten van de inloopspreekuren, kwam het toch regelmatig voor dat medewerkers van het zorgloket zaten te wachten op bezoekers. Hun werktijd werd op die manier niet optimaal gevuld. Om de werktijden efficiënter te benutten en ook de cliënten de gevraagde aandacht te bieden is besloten om de contactmogelijkheden met het zorgloket beter in te richten.

Een afspraak met de juiste medewerker op basis van goede gegevens, dat werkt voor iedereen prettiger. De inwoner met een vraag op het gebied van zorg, werk en inkomen wordt op die manier adequaat geholpen. En de medewerker zit dan niet te wachten tot dat er iemand komt.

Wethouder Jan Martin van Rees: “Wij willen er voor zorgen dat inwoners van Losser die op de genoemde terreinen te kampen hebben met vragen en problemen op een adequate manier en snel geholpen worden. Daarnaast willen wij ook efficiënt werken. We hebben nu eenmaal te maken met bezuinigingen, maar willen wel de kwaliteit van onze dienstverlening richting onze inwoners op een zo hoog mogelijk niveau blijven uitvoeren. We hebben gekeken naar wat is nu een efficiënte manier van werken, waarbij er voor alle betrokkenen een winst te behalen is. Dat is door wachttijden te verkleinen. Wij begrijpen wel dat het voor sommige inwoners van Losser erg prettig was, deze inloopspreekuren, maar ook daar moesten mensen wachten en hadden de consulenten niet altijd de juiste informatie bij de hand. Door meer op afspraak te gaan werken, kunnen we het werk en de afhandeling van vragen beter organiseren. Daar zijn we allemaal bij gebaat.”

Contact met het zorgloket

Op werkdagen blijft het telefonisch spreekuur beschikbaar. Heeft u een vraag op het gebied van zorg en welzijn kunt u tussen 09.00-10.00 uur bellen met 053-5377400.

Heeft u een vraag op het gebied van werk en inkomen bel dan met 053-5377300.

Heeft u vragen voor het Centrum voor Jeugd en Gezin bel dan met 053-5377310.

Wilt u een afspraak maken, dan kan dat via de website www.losser/inwoners/zorgenwelzijn of mail zorgloket@losser.nl of bij de receptie van het gemeentehuis in Losser. Geeft u dan wel uw (meisjes)naam, geboortedatum, emailadres, telefoonnummer en onderwerp door (werk/inkomen/Jeugd/WMO/Gehandicaptenparkeerkaart/Anders). Dan neemt de desbetreffende consulent contact met u op om een afspraak te maken.

Vanaf 1 april 2017 heeft het Zorgloket van de gemeente Losser geen inloopspreekuren meer.

Het zorgloket houdt nog wel een telefonisch spreekuur, iedere werkdag van 09.00-10.00 uur. Daarnaast zijn medewerkers van het zorgloket ook per mail bereikbaar. Inwoners van Losser die graag een afspraak willen maken, kunnen dat: per mail, via de website of bij de receptie van het gemeentehuis doen.

Hoewel er wel inwoners van de gemeente Losser gebruik maakten van de inloopspreekuren, kwam het toch regelmatig voor dat medewerkers van het zorgloket zaten te wachten op bezoekers. Hun werktijd werd op die manier niet optimaal gevuld. Om de werktijden efficiënter te benutten en ook de cliënten de gevraagde aandacht te bieden is besloten om de contactmogelijkheden met het zorgloket beter in te richten.

Een afspraak met de juiste medewerker op basis van goede gegevens, dat werkt voor iedereen prettiger. De inwoner met een vraag op het gebied van zorg, werk en inkomen wordt op die manier adequaat geholpen. En de medewerker zit dan niet te wachten tot dat er iemand komt.

Wethouder Jan Martin van Rees: “Wij willen er voor zorgen dat inwoners van Losser die op de genoemde terreinen te kampen hebben met vragen en problemen op een adequate manier en snel geholpen worden. Daarnaast willen wij ook efficiënt werken. We hebben nu eenmaal te maken met bezuinigingen, maar willen wel de kwaliteit van onze dienstverlening richting onze inwoners op een zo hoog mogelijk niveau blijven uitvoeren. We hebben gekeken naar wat is nu een efficiënte manier van werken, waarbij er voor alle betrokkenen een winst te behalen is. Dat is door wachttijden te verkleinen. Wij begrijpen wel dat het voor sommige inwoners van Losser erg prettig was, deze inloopspreekuren, maar ook daar moesten mensen wachten en hadden de consulenten niet altijd de juiste informatie bij de hand. Door meer op afspraak te gaan werken, kunnen we het werk en de afhandeling van vragen beter organiseren. Daar zijn we allemaal bij gebaat.”

Contact met het zorgloket

Op werkdagen blijft het telefonisch spreekuur beschikbaar. Heeft u een vraag op het gebied van zorg en welzijn kunt u tussen 09.00-10.00 uur bellen met 053-5377400.

Heeft u een vraag op het gebied van werk en inkomen bel dan met 053-5377300.

Heeft u vragen voor het Centrum voor Jeugd en Gezin bel dan met 053-5377310.

Wilt u een afspraak maken, dan kan dat via de website www.losser/inwoners/zorgenwelzijn of mail zorgloket@losser.nl of bij de receptie van het gemeentehuis in Losser. Geeft u dan wel uw (meisjes)naam, geboortedatum, emailadres, telefoonnummer en onderwerp door (werk/inkomen/Jeugd/WMO/Gehandicaptenparkeerkaart/Anders). Dan neemt de desbetreffende consulent contact met u op om een afspraak te maken.

afbeelding van Peter Langela

Door: Peter Langela

Peter Langela (1962) is nieuwsredacteur en bestuurslid van Hallo Losser en van RTV-Losser. Hij is ondernemer en werkt daarnaast als start-up coach voor Universiteit van Twente, Novel-T en imec. istart. nl. Peter is actief op Twitter, Instagram en LinkedIn.