Nieuws & Agenda

Hallo Losser trekt veel bezoekers

Na zes maanden is de website Hallo Losser een begrip geworden in Losser met ruim 40.000 bezoeken per maand.

Op dit moment krijgen we dagelijks zo’n 1.400 bezoeken vanuit Losser en daarbuiten op onze site” zegt Rob Wegdam, voorzitter van de stichting Hallo Losser “en dat zijn ruim 40.000 bezoeken per maand. Dat is meer dan we aanvankelijk begroot hebben”.

De populairste onderwerpen zijn het Nieuws, de Evenementen agenda en het Blog. Een team van 6 redacteuren is dagelijks bezig met het verzamelen van nieuws en evenementen om deze op Hallo Losser te plaatsen. Doel is om dagelijks minimaal drie nieuwsberichten te plaatsen, afhankelijk van de gebeurtenissen. Daarnaast zorgt de redactie dat de evenementen agenda actueel is en dat de berichten worden gedeeld op Facebook en Twitter.

Iets te melden.

Bedrijven en verenigingen weten Hallo Losser ook steeds beter te vinden en melden hun activiteiten en nieuws via de knop “iets te melden”. 

Ook informeren inwoners van Losser ons over actuele gebeurtenissen en houden we de sociale netwerken goed in de gaten” zegt Jack Scholtens, vice voorzitter van de stichting en lid van de nieuwsredactie. 

Hallo Losser trekt 40000 bezoekers per maand

De pagina's Gezondheidszorg, Winkelen in Losser, Kunst cultuur en recreatie, Werk en economie en Noaberschap, kerk en welzijn worden ook vaak geraadpleegd. Hier is veel informatie te vinden over openingstijden, telefoonnummers, achtergrondinformatie en contactgegevens. Maar ook zijn er vensters waaraan nog druk gesleuteld wordt om de juiste inrichting en inhoud te vinden.

Social media.

De Facebook pagina van Hallo Losser wordt inmiddels door meer dan 1.800 mensen gevolgd. “Als we een bericht plaatsen op de Facebook pagina van Hallo Losser bereiken we duizenden mensen omdat de berichten dan ook bij vrienden van onze volgers terechtkomen” zegt Jack Scholtens.

Vrijwilligers.

De Stichting Hallo Losser werkt met een team van ruim 20 vrijwilligers die de verschillende vensters beheren en actueel houden. Nieuwe vrijwilligers zijn altijd welkom. Denk aan werkzaamheden als buurtreporter, fotograaf en beheerders voor het uitzoeken, controleren en plaatsen van nieuwe informatie.

Ondernemers.

Voor ondernemers wordt het steeds aantrekkelijker om te adverteren op Hallo Losser. De kosten zijn laag en het bereik is groot. En voor de vele ZZP'ers in de gemeente is het interessant om opgenomen te worden in het venster Werk en economie. 

Na zes maanden is de website Hallo Losser een begrip geworden in Losser met ruim 40.000 bezoeken per maand.

Op dit moment krijgen we dagelijks zo’n 1.400 bezoeken vanuit Losser en daarbuiten op onze site” zegt Rob Wegdam, voorzitter van de stichting Hallo Losser “en dat zijn ruim 40.000 bezoeken per maand. Dat is meer dan we aanvankelijk begroot hebben”.

De populairste onderwerpen zijn het Nieuws, de Evenementen agenda en het Blog. Een team van 6 redacteuren is dagelijks bezig met het verzamelen van nieuws en evenementen om deze op Hallo Losser te plaatsen. Doel is om dagelijks minimaal drie nieuwsberichten te plaatsen, afhankelijk van de gebeurtenissen. Daarnaast zorgt de redactie dat de evenementen agenda actueel is en dat de berichten worden gedeeld op Facebook en Twitter.

Iets te melden.

Bedrijven en verenigingen weten Hallo Losser ook steeds beter te vinden en melden hun activiteiten en nieuws via de knop “iets te melden”. 

Ook informeren inwoners van Losser ons over actuele gebeurtenissen en houden we de sociale netwerken goed in de gaten” zegt Jack Scholtens, vice voorzitter van de stichting en lid van de nieuwsredactie. 

Hallo Losser trekt 40000 bezoekers per maand

De pagina's Gezondheidszorg, Winkelen in Losser, Kunst cultuur en recreatie, Werk en economie en Noaberschap, kerk en welzijn worden ook vaak geraadpleegd. Hier is veel informatie te vinden over openingstijden, telefoonnummers, achtergrondinformatie en contactgegevens. Maar ook zijn er vensters waaraan nog druk gesleuteld wordt om de juiste inrichting en inhoud te vinden.

Social media.

De Facebook pagina van Hallo Losser wordt inmiddels door meer dan 1.800 mensen gevolgd. “Als we een bericht plaatsen op de Facebook pagina van Hallo Losser bereiken we duizenden mensen omdat de berichten dan ook bij vrienden van onze volgers terechtkomen” zegt Jack Scholtens.

Vrijwilligers.

De Stichting Hallo Losser werkt met een team van ruim 20 vrijwilligers die de verschillende vensters beheren en actueel houden. Nieuwe vrijwilligers zijn altijd welkom. Denk aan werkzaamheden als buurtreporter, fotograaf en beheerders voor het uitzoeken, controleren en plaatsen van nieuwe informatie.

Ondernemers.

Voor ondernemers wordt het steeds aantrekkelijker om te adverteren op Hallo Losser. De kosten zijn laag en het bereik is groot. En voor de vele ZZP'ers in de gemeente is het interessant om opgenomen te worden in het venster Werk en economie. 

afbeelding van Peter Langela

Door: Peter Langela

Peter Langela (1962) is nieuwsredacteur en bestuurslid van Hallo Losser en van RTV-Losser. Hij is ondernemer en werkt daarnaast als start-up coach voor Universiteit van Twente, Novel-T en imec. istart. nl. Peter is actief op Twitter, Instagram en LinkedIn.