Nieuws & Agenda

Gemeentezaken thuis regelen, snel en gemakkelijk

Steeds meer formulieren en aanvragen die je bij de gemeente moet doen, kunt u tegenwoordig heel makkelijk digitaal vanuit huis regelen, snel en in uw eigen tijd via de website van de gemeente Losser.

Digitale dienstverlening

Nieuwste service is dat u ook uw huwelijk of geregistreerd partnerschap digitaal kunt aanvragen. En in samenwerking met de gemeente Enschede kunt u ook uw paspoort via de gemeente Enschede regelen en ophalen.

Wethouder Anja Prins: “In deze digitale tijd vind ik het erg belangrijk dat u als inwoner van de gemeente Losser uw zaken met de gemeente zoveel mogelijk digitaal kunt afhandelen. Gewoon thuis en wanneer het u goed uitkomt. En natuurlijk is het ook gewoon mogelijk om een afspraak te maken bij de gemeente Losser als het digitaal niet lukt. Een mooie extra service, vooral voor de mensen die vaak in Enschede moeten zijn, is wel dat u bijvoorbeeld uw paspoort ook in Enschede op kunt halen. Voor zowel het loket in Losser als Enschede geldt dat u wel een afspraak moet maken.”

Wat kunt u digitaal regelen?

Om uw aanvragen digitaal te doen, zorg ervoor dat u uw DigiD bij de hand hebt.

Kijk hieronder naar wat u allemaal digitaal kunt regelen bij de gemeente:

  • Een adreswijziging binnen de gemeente of naar het buitenland geeft u online door. Ook bij verhuizing naar een andere gemeente. 70% van de mensen die verhuizen doet dit al.
  • Is uw paspoort of identiteitskaart kwijt of gestolen? Digitaal kunt u dat 24 uur per dag, 7 dagen per week online doorgeven. Uw document wordt dan gelijk ongeldig. Hiermee kunt u identiteitsfraude voorkomen.
  • Heeft u een uittreksel uit de Basisregistratie Personen of een geboorteakte nodig? Vraag deze documenten online aan. Wij versturen het uittreksel binnen drie werkdagen.
  • Wilt u trouwen of een geregistreerd partnerschap? U kunt online alles vastleggen en direct betalen.
  • Bent u al getrouwd of heeft u een geregistreerde partner? U geeft online door met welke achternaam u aangesproken wilt worden.

Heeft u een nieuw paspoort of identiteitskaart nodig?

Vanaf 14 januari is het speciaal voor inwoners van de gemeente Losser ook mogelijk om in het Stadskantoor in Enschede een nieuw document aan te vragen en op te halen. Maak daarvoor een afspraak op http://losser.nl/reisdocumenten.

Natuurlijk kunt u ook gewoon in Losser terecht.

Steeds meer formulieren en aanvragen die je bij de gemeente moet doen, kunt u tegenwoordig heel makkelijk digitaal vanuit huis regelen, snel en in uw eigen tijd via de website van de gemeente Losser.

Digitale dienstverlening

Nieuwste service is dat u ook uw huwelijk of geregistreerd partnerschap digitaal kunt aanvragen. En in samenwerking met de gemeente Enschede kunt u ook uw paspoort via de gemeente Enschede regelen en ophalen.

Wethouder Anja Prins: “In deze digitale tijd vind ik het erg belangrijk dat u als inwoner van de gemeente Losser uw zaken met de gemeente zoveel mogelijk digitaal kunt afhandelen. Gewoon thuis en wanneer het u goed uitkomt. En natuurlijk is het ook gewoon mogelijk om een afspraak te maken bij de gemeente Losser als het digitaal niet lukt. Een mooie extra service, vooral voor de mensen die vaak in Enschede moeten zijn, is wel dat u bijvoorbeeld uw paspoort ook in Enschede op kunt halen. Voor zowel het loket in Losser als Enschede geldt dat u wel een afspraak moet maken.”

Wat kunt u digitaal regelen?

Om uw aanvragen digitaal te doen, zorg ervoor dat u uw DigiD bij de hand hebt.

Kijk hieronder naar wat u allemaal digitaal kunt regelen bij de gemeente:

  • Een adreswijziging binnen de gemeente of naar het buitenland geeft u online door. Ook bij verhuizing naar een andere gemeente. 70% van de mensen die verhuizen doet dit al.
  • Is uw paspoort of identiteitskaart kwijt of gestolen? Digitaal kunt u dat 24 uur per dag, 7 dagen per week online doorgeven. Uw document wordt dan gelijk ongeldig. Hiermee kunt u identiteitsfraude voorkomen.
  • Heeft u een uittreksel uit de Basisregistratie Personen of een geboorteakte nodig? Vraag deze documenten online aan. Wij versturen het uittreksel binnen drie werkdagen.
  • Wilt u trouwen of een geregistreerd partnerschap? U kunt online alles vastleggen en direct betalen.
  • Bent u al getrouwd of heeft u een geregistreerde partner? U geeft online door met welke achternaam u aangesproken wilt worden.

Heeft u een nieuw paspoort of identiteitskaart nodig?

Vanaf 14 januari is het speciaal voor inwoners van de gemeente Losser ook mogelijk om in het Stadskantoor in Enschede een nieuw document aan te vragen en op te halen. Maak daarvoor een afspraak op http://losser.nl/reisdocumenten.

Natuurlijk kunt u ook gewoon in Losser terecht.

afbeelding van Nieuwsredactie Hallo Losser

Door: Nieuwsredactie Hallo Losser