Nieuws & Agenda

Mystery Guest geeft B&B Naatsboer nog meer glans

Bed & Breakfast Naatsboer in Overdinkel van Ellen en Joop Bijkerk-Jansink hebben onverwacht bezoek gehad. Twee, voor hun onbekende dames, hadden in januari van dit jaar een boeking gedaan voor 2 nachten in juli. De dames kwamen op het afgesproken tijdstip en ze vermaakten zich in de Finse Cottage.

Mystery guest

Wat Ellen en Joop niet wisten was dat de dames kwamen controleren of B&B Naatsboer nog wel aan de eisen voldeed, die gesteld worden aan een gecertificeerd B&B, want Erve Naatsboer voert deze 4 tulpen categorie al 13 jaar. 

Wat is de Bed & Breakfast Classificatie ?
Bed & Breakfast Classificatie is het classificatiesysteem voor B&B’s in Nederland met als doel de kwaliteit in de branche te verbeteren. Waar hotels worden gerangschikt op basis van sterren, worden B&B’s gerangschikt op ‘tulpen’. Het classificatiesysteem maakt het voor bezoekers mogelijk om snel en eenvoudig B&B’s te vergelijken. Voor B&B-eigenaren is de Bed & Breakfast Classificatie een effectief marketingmiddel dat veel voordelen biedt.

Verrassing
Het was voor Ellen en Joop een complete verrassing toen de dames op de 2e dag van hun verblijf bekend maakten dat ze mystery-guests waren en even in gesprek wilden. Het hele Erve Naatsboer werd toen aan een onderzoek onderworpen en daar werd over gerapporteerd.

Rapportage
Onder het kopje ervaring mystery guest stond onder andere: “De eigenaresse was zeer snel op het reageren van e-mails en andere vragen. De ontvangst was goed overdacht in verband met de coronasituatie en maatregelen. Dat gaf een prettig en veilig gevoel. Ontvangst en overige contacten verliep zéér gastvrij. Veel informatie gekregen over de mogelijkheden in de omgeving. De eigenaresse en haar echtgenoot putten zich uit in suggesties en het laten kennismaken met biologische producten uit de omgeving. Het interieur van het B&B is luxe en aan het exterieur is veel zorg besteed.”

Ellen Bijkerk-Jansink
Zegt het volgende: “Joop en ik runnen al sinds 2007 deze B&B. We doen dat met veel plezier en met een gastvrijheid die normaal is in deze omgeving. De plek is geweldig. Het is was een gemengd boerenbedrijf. Wij zijn de 4e generatie. Om geclassificeerd te worden moet je aanhaken bij B&B Nederland en lid worden van deze vereniging. Dat hebben wij in het verleden gedaan en we kwamen uit de bus met 4 tulpen. Dat is heel goed. Ik ben blij met deze classificering. Ook ben ik blij met de mystery guest. Het houdt ons scherp en het heeft z’n waarde. De vorige guest merkte op dat niet op alle kamers horren waren. Nu is geconstateerd dat wij dat aangepast hebben. Het leuke van een B&B vinden wij dat er heel veel persoonlijk contact is met de gasten. En als gasten jaren achter elkaar je locatie bezoeken, zegt dat natuurlijk iets over hun tevredenheid. De twee mystery-guests is het hier zo goed bevallen dat ze een tweede verblijf hebben geboekt met nog drie andere gasten in het najaar.

Bed & Breakfast Naatsboer in Overdinkel van Ellen en Joop Bijkerk-Jansink hebben onverwacht bezoek gehad. Twee, voor hun onbekende dames, hadden in januari van dit jaar een boeking gedaan voor 2 nachten in juli. De dames kwamen op het afgesproken tijdstip en ze vermaakten zich in de Finse Cottage.

Mystery guest

Wat Ellen en Joop niet wisten was dat de dames kwamen controleren of B&B Naatsboer nog wel aan de eisen voldeed, die gesteld worden aan een gecertificeerd B&B, want Erve Naatsboer voert deze 4 tulpen categorie al 13 jaar. 

Wat is de Bed & Breakfast Classificatie ?
Bed & Breakfast Classificatie is het classificatiesysteem voor B&B’s in Nederland met als doel de kwaliteit in de branche te verbeteren. Waar hotels worden gerangschikt op basis van sterren, worden B&B’s gerangschikt op ‘tulpen’. Het classificatiesysteem maakt het voor bezoekers mogelijk om snel en eenvoudig B&B’s te vergelijken. Voor B&B-eigenaren is de Bed & Breakfast Classificatie een effectief marketingmiddel dat veel voordelen biedt.

Verrassing
Het was voor Ellen en Joop een complete verrassing toen de dames op de 2e dag van hun verblijf bekend maakten dat ze mystery-guests waren en even in gesprek wilden. Het hele Erve Naatsboer werd toen aan een onderzoek onderworpen en daar werd over gerapporteerd.

Rapportage
Onder het kopje ervaring mystery guest stond onder andere: “De eigenaresse was zeer snel op het reageren van e-mails en andere vragen. De ontvangst was goed overdacht in verband met de coronasituatie en maatregelen. Dat gaf een prettig en veilig gevoel. Ontvangst en overige contacten verliep zéér gastvrij. Veel informatie gekregen over de mogelijkheden in de omgeving. De eigenaresse en haar echtgenoot putten zich uit in suggesties en het laten kennismaken met biologische producten uit de omgeving. Het interieur van het B&B is luxe en aan het exterieur is veel zorg besteed.”

Ellen Bijkerk-Jansink
Zegt het volgende: “Joop en ik runnen al sinds 2007 deze B&B. We doen dat met veel plezier en met een gastvrijheid die normaal is in deze omgeving. De plek is geweldig. Het is was een gemengd boerenbedrijf. Wij zijn de 4e generatie. Om geclassificeerd te worden moet je aanhaken bij B&B Nederland en lid worden van deze vereniging. Dat hebben wij in het verleden gedaan en we kwamen uit de bus met 4 tulpen. Dat is heel goed. Ik ben blij met deze classificering. Ook ben ik blij met de mystery guest. Het houdt ons scherp en het heeft z’n waarde. De vorige guest merkte op dat niet op alle kamers horren waren. Nu is geconstateerd dat wij dat aangepast hebben. Het leuke van een B&B vinden wij dat er heel veel persoonlijk contact is met de gasten. En als gasten jaren achter elkaar je locatie bezoeken, zegt dat natuurlijk iets over hun tevredenheid. De twee mystery-guests is het hier zo goed bevallen dat ze een tweede verblijf hebben geboekt met nog drie andere gasten in het najaar.

afbeelding van Sietse Smit

Door: Sietse Smit

Redacteur, schrijver en regisseur.