Nieuws

Lossernaren werken aan Belgische groente campagne

Sinds dit voorjaar werkt FoodMarketing4u aan het ontwikkelen van een identiteit voor een nieuwe groente van Belgische bodem. Het gaat om het knolgewas Yacon, dat oorspronkelijk uit het Andesgebied in Zuid-Amerika komt. Qua uiterlijk lijkt het op een (zoete)aardappel maar deze knol is zowel warm als koud te eten en heeft een fris zoete smaak, die qua smaak wat doet denken aan appel, peer en watermeloen.

Voor het uitrollen van een logo, website, receptkaarten en bereidingsfilmpjes, heeft Astrid Kühlkamp van FoodMarketing4u gekozen voor een samenwerking met andere Lossernaren. “Ik had Jos Hovestad al vaker betrokken bij mijn projecten en dat was steeds goed bevallen.

In Losser hebben we korte lijntjes, we wonen ook praktisch om de hoek bij elkaar. Jos tipte Huisman Producties als filmer en werd daarom ook bij het project betrokken”, aldus Kühlkamp. Al met al een zware Losserse inbreng, die er voor moet zorgen dat in België een nieuwe groente op de kaart wordt gezet.

Op 14 november presenteert Kühlkamp de nieuwe huisstijl en de promotiemiddelen aan de hand van www.tastyyacon.be op het lanceringsevent voor Yacon in het Belgische Kinrooi.

 

afbeelding van Ingrid Legters

Door: Ingrid Legters

Ingrid Legters redactiespil van Hallo Losser, huis-tuin en keuken journalist en bestuurslid