Nieuws & Agenda

Onderzoekend en ontwerpend leren op de Saller

Woensdag 11 oktober stond  op basisschool De Saller de hele ochtend wetenschap en techniek op het programma.

Onderwijskundig Expert Wetenschap en Technologie

Twee leerkrachten van de Saller, die opgeleid worden tot Onderwijskundig Expert Wetenschap en Technologie, hadden voor alle groepen  speciale lessen ontwikkeld. In de onderbouw ontwierpen de leerlingen  robots die huishoudelijke taken kunnen verrichten. In de middenbouw vergeleken de leerlingen 10 verschillende soorten zeep en de schuimkracht ervan.

Ook zelf “gezond “snoep ontwerpen en maken was een opdracht. In de bovenbouw onderzochten de leerlingen , door zelf te ervaren, wat de invloed van inspanning was op de hartslag en ademhaling. Het thema  van deze lessen onderzoekend en ontwerpend leren was “mijn lijf”. Dit thema werd ook de afgelopen weken uitgewerkt tijdens Vierkeerwijzer. Dit is een vernieuwende werkwijze die recht doet aan talenten van leerlingen.

De Saller officieel Vierkeerwijzerschool

Naast het uitdagend onderwijs van de zaakvakken d.m.v. het vierkeerwijzerconcept en de lessen onderzoekend en ontwerpend leren krijgen alle leerlingen door een vakleerkracht Engels aangeboden. Door dit onderwijsaanbod leren de leerlingen hun talenten  ontdekken en deze verder te ontwikkelen.

Zaalviering

Op vrijdag 20 oktober laten de leerlingen tijdens een zaalviering hun ouders, opa’s en oma’s laten zien over welke talenten ze beschikken. Voor meer informatie kunt u terecht op www.saller.nl . Met de directeur van de school kan altijd een afspraak gemaakt worden.

 

Woensdag 11 oktober stond  op basisschool De Saller de hele ochtend wetenschap en techniek op het programma.

Onderwijskundig Expert Wetenschap en Technologie

Twee leerkrachten van de Saller, die opgeleid worden tot Onderwijskundig Expert Wetenschap en Technologie, hadden voor alle groepen  speciale lessen ontwikkeld. In de onderbouw ontwierpen de leerlingen  robots die huishoudelijke taken kunnen verrichten. In de middenbouw vergeleken de leerlingen 10 verschillende soorten zeep en de schuimkracht ervan.

Ook zelf “gezond “snoep ontwerpen en maken was een opdracht. In de bovenbouw onderzochten de leerlingen , door zelf te ervaren, wat de invloed van inspanning was op de hartslag en ademhaling. Het thema  van deze lessen onderzoekend en ontwerpend leren was “mijn lijf”. Dit thema werd ook de afgelopen weken uitgewerkt tijdens Vierkeerwijzer. Dit is een vernieuwende werkwijze die recht doet aan talenten van leerlingen.

De Saller officieel Vierkeerwijzerschool

Naast het uitdagend onderwijs van de zaakvakken d.m.v. het vierkeerwijzerconcept en de lessen onderzoekend en ontwerpend leren krijgen alle leerlingen door een vakleerkracht Engels aangeboden. Door dit onderwijsaanbod leren de leerlingen hun talenten  ontdekken en deze verder te ontwikkelen.

Zaalviering

Op vrijdag 20 oktober laten de leerlingen tijdens een zaalviering hun ouders, opa’s en oma’s laten zien over welke talenten ze beschikken. Voor meer informatie kunt u terecht op www.saller.nl . Met de directeur van de school kan altijd een afspraak gemaakt worden.

 

afbeelding van Ingrid Legters

Door: Ingrid Legters

Ingrid Legters redactiespil van Hallo Losser, huis-tuin en keuken journalist en bestuurslid