Nieuws & Agenda

Pinnen bij de Apotheek? Ja graag

Lisette Darman, apotheker in de BENU apotheek Teylers in Losser wil graag het pingedrag van de klanten van de apotheek stimuleren. Hier zijn verschillende redenen voor. In de eerste plaats de veiligheid van de klant. 

Deze hoeft geen contant geld meer bij zich te hebben. Er zijn geen grote bedragen contant geld meer in de kassa bij de apotheek, wat een gewapende overval of greep in de kassa veel minder aantrekkelijk maakt. En het gemak waarmee later alles te controleren is over het betalingsverkeer. Een ander bijkomend aspect is de snelheid die hiermee gewonnen wordt om de klant binnen de gestelde tijd te bedienen.

Moet iedereen pinnen?

Lisette zegt hier het volgende over: “Nee en dat is ook niet haalbaar. Er zijn altijd nog mensen die niet in staat zijn om te pinnen, omdat ze dat bijvoorbeeld vanwege hun leeftijd niet kunnen. Ook is er een groep mensen die in de schuldsanering zitten en geen pinpas hebben. Voor die mensen hebben wij altijd nog één balie met een kassa voor contant geld. Vanuit de Losserse politiek zijn mij hierover ook al vragen gesteld. Met deze groep houden wij dus zeker rekening. Het pingedrag van de klanten is op dit moment tussen de 40 en 50%. Ons streven is om dit te verhogen. We hoeven geen 100% te halen, maar daar waar mogelijk zien we graag dat er bij ons met pin afgerekend wordt. Een percentage van 80% zou haalbaar moeten zijn, schat Lisette in. Overigens is contactloos betalen ook mogelijk in de apotheek.”

Wachttijden

Door allerlei maatregelen heeft de apotheek er de laatste tijd aan gewerkt om de wachttijden in te korten. Er is een medicijn-uitgifteautomaat geplaatst en er zijn volgnummers door de klanten te trekken uit het volgnummer automaat. Door tegemoet te komen aan de wens van de apotheker, geldt ook voor Overdinkel, werkt de klant mee aan een snellere afhandeling bij de balie.

Lisette Darman, apotheker in de BENU apotheek Teylers in Losser wil graag het pingedrag van de klanten van de apotheek stimuleren. Hier zijn verschillende redenen voor. In de eerste plaats de veiligheid van de klant. 

Deze hoeft geen contant geld meer bij zich te hebben. Er zijn geen grote bedragen contant geld meer in de kassa bij de apotheek, wat een gewapende overval of greep in de kassa veel minder aantrekkelijk maakt. En het gemak waarmee later alles te controleren is over het betalingsverkeer. Een ander bijkomend aspect is de snelheid die hiermee gewonnen wordt om de klant binnen de gestelde tijd te bedienen.

Moet iedereen pinnen?

Lisette zegt hier het volgende over: “Nee en dat is ook niet haalbaar. Er zijn altijd nog mensen die niet in staat zijn om te pinnen, omdat ze dat bijvoorbeeld vanwege hun leeftijd niet kunnen. Ook is er een groep mensen die in de schuldsanering zitten en geen pinpas hebben. Voor die mensen hebben wij altijd nog één balie met een kassa voor contant geld. Vanuit de Losserse politiek zijn mij hierover ook al vragen gesteld. Met deze groep houden wij dus zeker rekening. Het pingedrag van de klanten is op dit moment tussen de 40 en 50%. Ons streven is om dit te verhogen. We hoeven geen 100% te halen, maar daar waar mogelijk zien we graag dat er bij ons met pin afgerekend wordt. Een percentage van 80% zou haalbaar moeten zijn, schat Lisette in. Overigens is contactloos betalen ook mogelijk in de apotheek.”

Wachttijden

Door allerlei maatregelen heeft de apotheek er de laatste tijd aan gewerkt om de wachttijden in te korten. Er is een medicijn-uitgifteautomaat geplaatst en er zijn volgnummers door de klanten te trekken uit het volgnummer automaat. Door tegemoet te komen aan de wens van de apotheker, geldt ook voor Overdinkel, werkt de klant mee aan een snellere afhandeling bij de balie.

afbeelding van Sietse Smit

Door: Sietse Smit

Redacteur, schrijver en regisseur.